Keď bol Daniel Lichard profesorom v Banskej Štiavnici

03.03.2012 11:30

Jozef Ľ. Holuby zaznačil túto historku: Ked bol Daniel Lichard profesorom v Banskej Štiavnici, prišiel ta istý kandidát teologie skladať skúšku u superintendenta Jána Seberíniho. Kandidát bol ubytovaný u Licharda a ked sa tak shovárali až do večera, povedal mu Lichard:

„Nuž, braček, nepôjdeš si trošku pamäť posbierať, aby si zajtra na skúške dobre obstál? Lebo, vieš, Seberíni je veľmi prísny.“

„Ach, čo; ved mi on — ako mi to iní rozprávali — predloží pár otázok, a potom na kostolníka zacengá: a pôjde sa do kostola.“

Na druhý deň sa kandidát vybral k Seberínimu, ale neprešla ani hodina, vrátil sa zronený k Li- chardovi, ktorý sa ho stručne spýtal:

„No, čo?“

„Ved si mi ty zacengal!“ odpovedal kandidát. „Hej, ale si mi zacengal! Ved ti ma odložil na štvrť roka so skúškou!“

 

Dr. Ján V. Ormis: Zo života slovenského. Liptovský Sv. Mikuláš: Tranoscius, 1933. (str. 17)